United sedia €500 juta bawa Neymar ke Old Trafford?

0
465

MANCHESTER United dilaporkan bersedia menyaingi Real Madrid dalam usaha memburu Neymar dengan pertempuran menakjubkan bernilai €500 juta.

Neymar menyertai PSG dari Barcelona pada musim panas, mencatatkan rekod dunia £200 juta.

Tetapi dia didakwa tidak gembira di Perancis dan sudah mencari jalan keluar dengan Real Madrid dikatakan sudah bersedia memecahkan rekod tersebut untuk menandatanganinya.

Tetapi penerbitan Perancis Le10 Sport mendakwa United juga mungkin terlibat dalam pertempuran itu yang dikatakan bernilai €500 juta (£444 juta).

Le10 mendakwa terdapat kelab lain sedang berusaha memburu pemain Brazil itu dan mereka percaya kelab tersebut adalah gergasi Liga Perdana Inggeris.

United memegang rekod perpindahan pada musim panas 2016 apabila mereka menandatangani Paul Pogba dari Juventus.

Namun perjanjian Neymar telah menghapuskan rekod tersebut. Di Perancis dia telah menjaringkan 20 gol dalam 22 pertandingan untuk PSG.

Tetapi Neymar dikatakan tidak mempunyai hubungan baik dengan Edinson Cavani dan Unai Emery dan kelihatan bersedia untuk berpindah, dengan Madrid menjadi destinasi yang paling mungkin.

Pemain-pemain Madrid telah memberikan komen mereka mengenai Neymar secara terbuka dan bapa Neymar sendiri dikatakan telah bertemu dengan Florentino Perez untuk membincangkan perjanjian itu.

Tetapi United mungkin akan menjadi penghalang jika mereka bersedia membayar £444 juta seperti yang dilaporkan oleh akhbar Perancis, sedangkan Madrid dikaitkan dengan nilai £355 juta dalam akhbar Sepanyol.

Neymar kelihatan bersedia untuk mengambil alih tempat Lionel Messi dan Cristiano Ronaldo sebagai pemain no 1 dalam bola sepak dunia apabila menduduki tempat ketiga dalam ranking Ballon d’Or selama dua tahun terakhir.

United memang menunjukkan minat sebelum ini dan percaya mereka boleh mencapai kesepakatan ketika dia berada di Barcelona.

Pemain berusia 25 tahun itu dijangka menjadi tarikan komersil terbesar dalam beberapa tahun akan datang dan United akan terdesak untuk menandatanganinya. -expressUK

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here